Katari Nagydíj: Marc 3. lett a futamon
Tegnap elrajtolt a 2016-os MotoGP Világbajnokság a katari Losail versenypályán. A helyi idő szerint este 9 órakor elrajtoló versenyt Jorge Lorenzo várhatta az élről, mellőle Marc Márquez és Maverick Vinales várta türelmetlenül a piros lámpák kialvását.
A rajtot a két Ducati kapta el a legjobban, akik rögtön az élre álltak és egészen Andrea Iannone korai búcsújáig egy- kettőben vezették a futamot. Mögöttük Jorge Lorenzo, Valentino Rossi és a rossz rajtja után felzárkózó Marc Márquez haladt. Később Márquez átrágta magát Rossin, de Lorenzo tempója ellen nem volt ellenszere, a rutinosabb spanyol új pályarekordot felállítva szerezte meg a győzelmet és bár Marc harcolt a második helyért, a Ducati végsebességével nem tudott mit kezdeni a célegyenesben. A szezonnyitó Katari Nagydíjon tehát Márquez, a legjobb Hondásként a dobogó 3. fokára állhatott fel, mindössze két másodpercre a győztes Lorenzótól, ami az előszezoni tesztek után magasan az elvárások feletti eredmény.
A négyszeres világbajnok katalán, akinek idei célkitűzése a tavaly elvesztett koronájának visszaszerzése, a futam utáni sajtótájékoztatón elmondta, nagyon boldog az eredménnyel és megköszönte csapatának valamint a Hondának azt a sok megfeszített munkát aminek köszönhetően vasárnap a dobogóra állhattak a futam leintését követően.
A hivatalos sajtót követően már az úgynevezett back stage-ben az AS lap tudósítója kérdezte Marcot a futamról.
- Mosolygósnak látszol annak ellenére, hogy csatát vesztettél Doviziosóval szemben...
- 98% esély volt arra, hogy ez így történik és csak 2% arra, hogy én nyerek, de mindennek ellenére megpróbáltam az utolsó kanyarban az előzést. Egész futam alatt Dovi mögött voltam, nem mert így akartam, hanem mert nem tudtam megelőzni a féktávokon. A legfontosabb az, hogy ha szerdán azt mondod dobogóra állhatok, aláírtam volna. Főleg egy ilyen nehéz pályán, ahol minden évben gondjaink vannak.
- Éreztél valami különöset mikor megelőzted Rossit?
- Nem ez volt az utolsó alkalom, hogy ez megtörténik. Már elmondtam, hogy én továbbléptem, de őszintén, mikor megelőztem, imádkoztam, hogy ne történjen semmi... De sikerült megelőznöm és a saját versenyemre koncentrálnom. Már eldöntöttem az előzést, és azt, hogy azon a ponton kell megtennem, szépen és tisztán.
- Ez a dobogó bizonyítja, hogy jó beállításokra leltetek?
- Ha rajtam múlna, már holnap mennék Argentínába, hogy megerősítsem ezt más pályákon is. Eddig az alap itt jól működött, tisztán látjuk, hol kell javulnunk, mert van egy pont ahol nagyon rosszul állunk, máshol nagyon jól. Remélem mikor megérkezünk Argentínába, hasonló dinamikában folytatjuk ezt a munkát.
- Meglepett valami ezen a versenyen?
- Nem tudom mi történt Vinalessel. Daninak gondjai voltak a gumival, amire számítottam, mert a Michelin azt mondta nekem, ha a lágyabb keverékkel indulok, a gumi bal oldala elkopik a verseny végére és ez az ami történt Danival. Jobban ki kell elemeznünk a történteket, de érdekes verseny volt, az első verseny a Michelineken, mindannyian óvatosan mentünk az elején, hogy lássuk, hogyan reagálnak a gumik tele tankkal, de aztán láthattuk, hogy a leggyorsabb kör, ami tényleg nagyon gyors volt, a 20. körben jött.
- Dovizioso azt mondta, ez a futam jó volt arra, hogy sok mindent megértsenek, veletek is ez a helyzet?
- Arra volt jó, hogy megerősítsük, hol kell javulnunk, mert eltöltöttem kis időt a Yamaha, majd a Ducati mögött és mindkét motorral szemben ugyanazon a ponton vesztettünk sokat. Arra kell koncentrálnunk és találnunk akárcsak fél tizedet is, mert az is nagyon sokat jelenthet a következő versenyeken.
- Kevés néző volt, mégis elég hallhatóan kifütyültek téged és Lorenzót. Mennyire zavart ez téged és mennyire zavar hogy más pályákon több nézővel sokkal hangosabbak lehetnek ezek a hangok?
- Hát nem vagyok bolond, tudom hogy ez fogja meghatározni az idei bajnokság fennhagját, úgyhogy ez olyan valami, amihez hozzá kell szoknunk, még ha fáj is ezt így kimondani. De a legfontosabb az, hogy a nézők, voltak amilyen színben voltak, élvezték a futamot és a MotoGP izgalmait.
- Nem gondolod, hogy tenni kellene valamit ez ügyben, hogy az ember aki ennyire felkorbácsolta a kedélyeket megálljt parancsoljon?
- Ez az a téma amire nem fogok egy percet sem elfecsérelni. Így is elég bajom van már, úgyhogy a saját dolgomra koncentrálok, hogy az összes rajongó aki 93-asba öltözik elégedett lehessen, a csapattal csak a munkára koncentrálunk, hogy a lehető legtöbb izgalmat adhassuk a pályán. Ez a legfontosabb.
- Sikeres volt a gumiválasztásotok annak ellenére, hogy más keveréket, a közepeset választottad, nem úgy, mint Lorenzo?
- Igen, mert nem volt más lehetőségem. A lágy első abroncs 5 körig tartott a hátsó pedig 10-15 körig, úgyhogy nem volt más választásom.
- Az utolsó kanyart úgy játszottad ki mint mindig, annak ellenére, hogy az volt az elképzelés, hogy biztosra mész abban az esetben, ha nem tudsz győzni. Előtört a kisördög belőled?
- (Nevet) Igen. Az egész versenyen megtudtam tartani a nyugalmam, bár a határon motoroztam és úgy gondoltam, ha hátul maradok, csak a 4. helyre lesz esélyem. Aztán előtört belőlem az a Marc aki vagyok és az utolsó kanyarban eléggé a határra mentem el, hogy megpróbáljam az előzést. Megpróbáltam, hátha sikerül a második hely.
A későbbiekben az Onda Cero rádióállomásnak a jövőbeli terveiről is nyilatkozott, annak kapcsán, hogy Valentino Rossi már a futam előtt bejelentette két éves szerződéshosszabbítását a Yamaha csapattal: "Az én helyzetem az, hogy nem szeretnénk senkivel sem beszélni sem a jövőről sem az ajánlatokról, amíg nem találom meg a kellő összhangot az idei motorral, amíg nem harcolunk a dobogóért, amíg nem vagyok újra a legmagasabb szintemen, mert nehezen viseltem, hogy az előszezon során a nyolcadik, kilencedik helyeken láttam a nevem. Rossi megnyitotta a sort a piacon, így mostmár csak a munka vár rá. Természetesen számomra a Honda prioritást élvez, de jelenleg még nem kaptam semmiféle ajánlatot sem tőlük, sem a Ducatitól. Tudom, hogy hamarosan elkezdünk majd tárgyalni, de jelenleg ez még túl korai."
A következő futamot két hét múlva Argentínában rendezik meg a Termas de Rio Hondo-i versenypályán.