Marc Márquez: 'Minden verseny más, nincs két egyforma győzelem'
Már Argentínában felvetették az esélyét...az akkor badarságnak tartott ötlet ma már komoly eséllyel bír. Ő tudja, a csapata tudja, a paddock tudja, mindenki tudja...Marcnak valós esélye van megnyerni az összes futamot, különösen az utolsó két futam után, amikor is bebizonyította még az időjárás viszontagságai sem állhatják útját egy-egy újabb győzelem felé. A mai futam leintése után az AS.com, mint mindig most is készített vele egy hosszabb interjút:
- A kilencedik győzelmed a szezonban egy kicsit másfajtára sikeredett...
- Igen, minden futam más, nincs két egyforma győzelem. Minden verseny más ahogy ez is, a boxból indulva lemásolva Dani és Rossi stratégiáját, mert nehéz volt eldönteni a rajtrácson, mindent nagyon gyorsan kellett csináljunk, hogy a csapatnak legyen ideje felkészülni a motorcserére boxban. Mikor néhányan slickre akartak váltani, már nem volt idő erre és akkor döntöttem el, hogy követem Danit és Valentinot, mert ők a főbb ellenfeleim a bajnokságban. Mikor láttam, hogyan alakul a verseny csak arra koncentráltam, hogy a lehető legkevesebb pontot veszítsem, de ugyanakkor jól is éreztem magam a pályán és láttam, hogy nyerhetek.
- A 20. körben kezdtél más ritmusban motorozni és ellépni Danitól. Minden ki volt számolva?
- Oké, jól mentem, de azért tartalékoltam pár tizedet abban a kanyarban ami leginkább nedves volt (12-es), ahol teljesen vizes volt a verseny elején, mert később is voltak foltok ott és jobbnak láttam inkább óvatosnak lenni abban a kanyarban. Amikor ritmust váltottam, csak ebben a kanyarban nyomtam jobban, mert láttam, hogy az ív gyakorlatilag teljesen száraz, néhány körrel a vége előtt azt gondoltam 'jól van, próbáljuk meg egyszer, hátha bejön'. Megpróbáltam egyszer és aztán tartottam azt a ritmust.
- Az utolsó körben valami állati csúsztatást láttunk tőled, szándékos volt vagy elment a motor?
- Nem, nem, mindent kontrol alatt tartottam, mert a bemelegítő edzésen már megcsináltam ezt és a mérnököknek nagyon tetszett. Úgyhogy az utolsó körben gondoltam csúszkálok kicsit hátha rámfókuszál a kamera és végül így lett... (nevet)
- Lehetetlen lett volna az elejétől slick gumikon menni?
- Nem lett volna lehetetlen, Bradl megtette és most így utólag már, az övé volt a legjobb stratégia, de azt hiszem mindenki a pálya hátsó része miatt aggódott leginkább, ott volt nagyon vizes a pálya és már akkor mikor kimentem a boxból láttam, hogy az első rész nedves, de nagyon gyorsan szárad. Mikor elindultunk a felvezető körre szerintem mindannyian meglepődtünk, hogy egy kanyar kivételével az egész pálya száraz.
- Mikor Dani fél másodpercen belül volt, mindent kézben tartottál?
- Nem, ott nem. Nem mentem száz százalékon mert tartalékoltam abban a kanyarban amiről beszéltem. mikor másfél-két másodpercre nőtt a diferencia onnantól kezdtem el kézben tartani a dolgokat.
- Hogy tudsz tartalékolni egy tizedet?
- Ebben a tizenkettes kanyarban tartalékoltam, de néha nehéz ezt megtenni. Néha száz százalékon mész és mindent beleadsz, de ebben a kanyarban elővigyázatos voltam, előbb fékeztem, hogy elkerüljem a bukást.
- Milyen volt az első néhány kör? Úgy tűnt többet kockáztatsz mint Pedrosa és Lorenzo.
- Persze, hogy többet kockáztattam, de abban a szektorban ahol nedves volt a pálya semmit sem kockáztattam.
- Argentínában kérdeztem meg először, hogy lehetséges-e, hogy megnyerd az összes versenyt? Akkor őrültségnek tartottad. Még most is az?
- Talán most kicsit közelebb van, de én a párti vagyok, hogy az összeset az esetek 95 százalékában nem lehet megnyerni, de ha megnyerhetjük, mindenképp megpróbáljuk.