Márquez: "Hogy miben árultam el Rossit? Kérdezzék őt, én ezt lezártam!"

2016.03.17 11:11

    Új szezon veszi kezdetét a mai napon. A Gyorsaságimotoros Világbajnokság 2016-os szezonja sok változást hoz a királykategória mindennapjaiba. Kezdve az idén debütáló új gumibeszállítótól - Michelin - az egységes elektronikán át, az eddig megszokott erősorrend átalakulásáig.. Bár a tesztekből köztudottan nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de úgy tűnik, a Yamaha gyári alakulata hamar ráérzett az összhangra az új tehnikai szabályokkal, míg az üldözőboly jelentős része továbbra is csak tapogatózik. Biztosan beletelik pár futamba, míg mindenki előtt letisztul a kép az új változtatásokat illletően.

    A Honda előszezonja nem épp az elvárások szerint alakult. Bár míg Sepangban saját bevallásuk szerint is teljesen rossz útra léptek, Phillip Islanden, már ők voltak előnyben és bár a katari teszt első két napján is csak szenvedtek, a teszt utolsó óráiban alighanem sikerült valami áttörőt elérniük, legalábbis a box Marc Márquez felőli oldalán... Ennek köszönhetően a tavaly koronáját elvesztő Márquez, motiváltan várja a szezonstartot, bízva abban, hogy megtudják erősíteni a teszt utolsó perceiben elért áttörést, hogy a győzelemért, de legalábbis a dobogóért harcolhassanak a vasárnapi futamon Katarban. A szerdai sajtótájékoztatón,  először találkozott szemtől szemben Valentino Rossi és Marc Márquez a tavaly év végi események után. Az eseménytől mindenki nagy nyilatkozatháborút várt, ami végül elmaradt.

    Bár Rossi továbbra is tartja véleményét, hogy a katalán elárulta őt és ő nem felejt, Márquez már jóval higgadtabban válaszolt, a természetesen elmaradhatatlan újságírói kérdésre: "A végén addig mondja,  hogy még én is elhiszem. De komolyan, én erre a szezonra koncentrálok, mert nagyon szeretnék újra harcban lenni a világbajnoki címért. Minden versenyzőre figyelnünk kell, és mindannyiuk előtt kell végeznünk, mert nekem több mint 20 ellenfelem van és mindannyiukat le kell győznöm, ha világbajnok akarok lenni, a cél pedig természetesen ez. Hogy miben árultam el Rossit, nem tudom, kérdezzék meg őt erről. Én már lezártam ezt a témát!" - mondta a témába már belefáradt 2014-es világbajnok.
    A hullámokat gyorsan lecsitítva Márquez rögtön a szakmai kérdésekre tért: " Nagyon szeretnék már a pályára futni, mert őszintén az előszezon során csak szenvedtünk. Ausztráliában úgy tűnt megvan a megoldás, de itt újra szenvedtünk, végül az utolsó percekben sikerült találnunk valamit amitől igazán jól éreztem magam a motoron. Remélem sikerül megerősítenünk ezt az érzést, de még így is tisztában vagyunk vele, hogy nem állunk készen a győzelemért folyó harcra, de a dobogóra felállhatunk."

    Arra a kérdésre mik is voltak ezek a változtatások a következőt válaszolta: " Nem is egy alkatrész, inkább az egyensúlyon változtattunk.Erre azért volt szükség, mert a Bridgestone-ok teljesen már súlyelosztást kívántak mint a Michelinek. Úgy döntöttünk nagy változtatásokat viszünk véghez, mivel ebben az előszezonban, már rengeteg időt elvesztegettünk az elektronikával. Akkor kezdtünk el a motor beállításain dolgozni."

    Az új gumikhoz való alkalmazkodás is komoly fejtörést okozott a Repsol Honda és Marc Márquez számára: "Az új gumik egy újfajta vezetési stílust igényelnek, de sokat ígysem kellett változtatnom. Nem változtattam sokat, mert a kanyarokat ugyanúgy kívülről kezdem, ugyanúgy későn fékezem, az egyedüli különbség, hogy a Michelinek kanyarkimenetnél nagyobb hátsó tapadást biztosítanak emiatt, nem csúsztathatom úgy a motort, ahogy előzőleg a  Bridgestone-okon. Ami jelen pillanatban a legnagyobb fejtörést okozza nekem, az az egykörös tempó, ami a Bridgestone-okon a legnagyobb erőssége volt. A versenytempót a Bridgestone-okon nehezebben tartottam, de úgy tűnik ez itt most a Michelineken könnyebben megy. A hátsó gumijuk nagyon stabil, kimész és lehet, hogy a 15. körben futod meg a legjobb időd. Ezzel ellentétben az első abroncsokkal nagyon vigyázni kell, mert nagyon könnyen túlmelegedhetnek. Egy versenyszimulációt futni egy teszten nem ugyanolyan mint egy verseny, ahol több a motor, később fékezel, jobban húzod  a gázt, egyszerűen minden más. Az első futamok után meglátjuk valójában ki, hol áll, mert a tesztből ítélve, katarban minden szoros lesz. A kérdés csupán az, megvan-e az alapunk ami a többi pályán is működik. Ha így van, akkor harcban lehetünk a bajnoki címért és egy jó fegyverünk van amivel megvédhetjük magunkat. De ha minden pályán ilyen sok dolgon kell változtatnunk, amit még mindig nem tudunk, hogy szükséges lesz-e, akkor nagyon nehéz dolgunk lesz a versenyhétvégék során."

    Végül azt kérdezték meg a 23 éves katalántól, hogy megtanulta-e a leckét a tavalyi hibái után és hogyan fogja kamatoztatni ezt a tudását az elkövetkező szezonban:" Tanultam a tavalyi szezonból, de ez nehéz kérdés, mert az ember az egyetlen élőlény a Földön aki kétszer esik bele, ugyanabba a csapdába. Remélem én nem fogok beleesni újból, tanulok a helyzetből  és alkalmazom a megszerzett tapasztalatom, de előbb- utóbb muszáj lesz kockáztatnunk, mert futamokat kell nyernünk. Ha jó alapunk van és egy motor amiben megbízom, mint a tavalyi szezon második felében, sokkal könnyebb lesz vállalni a kockázatot." - zárta nyilatkozatát Márquez.

                                                   

A Katari Nagydíj magyar idő szerint ma 16:00 órakor veszi kezdetét a Moto3 első szabadedzésével a Digi Sport 2-n.